KaveVR: devlog #2

[ITA] [SLO]

La cava è un ambiente enorme. La prima idea era di creare un tour virtuale con foto a 360° ma il tempo a disposizione e le limitazioni all’accesso non hanno permesso di realizzarlo e questo problema di percorso ha permesso di realizzare un’esperienza ancora più immersiva.

I tour virtuali sono basati su una tecnica di ripresa fotografica a 360° e ci si muove attraverso degli hotspost per passare da un’immagine panoramica a 360° all’altra, come in Street view di Google per intenderci. La tecnica che voglio utilizzare per l’esperienza di KaveVR è la ricostruzione del modello 3D della cava utilizzando la fotogrammetria.

Questa tecnica prevede una serie di scatti fotografici sovrapposti che, analizzati da un software che utilizza un algoritmo denominato Structure from motion, ricostruisce un modello 3D. La fotogrammetria è la tecnica che ho utilizzato nella ricostruzione di parti delle grotte che poi abbiamo unito nel progetto In The Cave della Biennale VR nel 2018.

Vista l’impossibilità di entrare in cava e la dimensione della stessa ho optato per la ripresa fotografica con il drone.

[SLO]

Kamnolom je ogromno okolje. Prva zamisel je bila ustvariti virtualni ogled s 360-stopinjskimi fotografijami, vendar časovne omejitve in omejitve dostopa tega niso omogočile. Omejitve so pravzaprav omogočile ustvariti še bolj poglobljeno izkušnjo.

Virtualni ogledi temeljijo na tehniki 360-stopinjskih fotografij, pri čemer se premikamo po hotspotih. Da se premikamo z ene 360-stopinjske panoramske slike na drugo, kot na primer v Googlovem Street view, kliknemo na definirane točke. Tehnika, ki jo želim uporabiti za izkušnjo KaveVR, je rekonstrukcija 3D-modela kamnoloma z uporabo fotogrametrije.

Ta tehnika vključuje niz prekrivajočih se fotografskih posnetkov, ki jih programska oprema analizira s pomočjo algoritma imenovanega Strukture from motion, ki rekonstruira 3D model. Fotogrametrija je tehnika, ki sem jo uporabil pri rekonstrukciji delov jam, ki smo jih nato združili v projektu In The Cave na Biennale VR leta 2018.

Zaradi omejitve dostopa in velikosti kamnoloma sem se odločil za fotogrametrijo z dronom.